Lembah Ilmu

Mukaddimah

Muhasabah Diri

Asmaul Husna

Sunday, April 4, 2010

FAMILY DAY BALAI ISLAM KK9





Bismillahhirrahmannirrahim....

Alhamdulillah, sabtu bersamaan 17 Rabiul Akhir 1431, bersamaan 3 April 2010, telah diadakan program Family Day Balai Islam KK9. Program ini telah berlangsung di Hutan Lipur Sg. Congkak, Hulu Langat, Selangor. Program ini bertujuan bagi merapatkan hubungan silaturrahim di antara kami. Diketuai oleh Saudara Syafiq Farhan selaku Ketua Musafir. Kami bertolak dari KK9 pada jam 8pagi. Perjalanan mengambil masa 1jam terpaksa ditambah hingga 1jam 30 minit, akibat ada yang tersesat dari jalan yang benar.

Program bermula dengan sarapan pagi dan diikuti oleh solat sunat dhuha. Kemudian aktiviti diteruskan dengan sesi tazkirah daripada saudara penulis sendiri. Kemudian diteruskan dengan akitiviti taaruf ringkas daripada semua. Kemudian diteruskan dengan akitiviti wargame yang menyaksikan pertembungan strategi yang sengit di antara kedua-dua belah pasukan. Keputusan seri 1-1..
Selepas itu, berendamlah semua peserta muslimin. Program ini bertambah menarik dengan makan yang tidak henti-henti. Makanan terlalu banyak menyebabka semua berat perut dan kekenyangan. Sesudah makan, sambung mandi balik. Selepas itu, kami berkumpul untuk sesi bergambar.
Sebelum pulang, Saudara Sahir Amini selaku Timbalan Pengerusi Balai Islam KK9 mengumumkan bahawa Pengerusi Balai Islam KK9, Saudara Hasydan telah meletakkan jawatan. Oleh itu, Pengerusi Balai Islam KK9 yang baru adalah Saudara Mohd Zaheer bin Zainal Abidin.
Dala perjalanan pulang, satu musibah telah berlaku apabila motosikal yang ditunggang oleh muslimat telah pancit. Nasib baik bengkel motor masih buka. Selepas itu, kami solat asar di masjid berdekatan. Seterusnya pulang ke KK9 dan tiba pada jam 6.45 petang.


sesi tazkirah
zaheer and arap
ikan bakar..
kepenatan
kat bengkel moto

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...