Lembah Ilmu

Mukaddimah

Muhasabah Diri

Asmaul Husna

Tuesday, July 20, 2010

Nasib Mahasiswa Bujang Lapok...


(post X formal)


Diam x diam, dah masuk 2 minggu aku dah naek tahun 2...
namun, macam2 dugaan n cubaan yang terpaksa aku tempuhi...
Ya Allah, moga aku tabah hadapi segala rintangan ini..

Hari pendaftaran, bajet nak daftar lewat... dalam selepas Zohor baru nak daftar, mentang2 rumah 20 minit merempit dari KK9.
Namun, sedang aku rileks2 menghilangkan peluh penat berjoging, aku dapat panggilan dari Bro Loq(bukan name sebenar) mengatakan orang ramai dah daftar, kalo lambat, alamatnya tak dapat bilik la... Selang beberapa minit, Mujahid Cinta(bukan name sebenar) kol aku plak, sebabnya, kitorang dah plan nak dok satu bilik. tapi aku ubah plan last minit nak dok satu bilik ngan Harun(bukan name sebenar) n Angah(bukan name sebenar). Jadi aku suh Mujahid Cinta kol Bro Loq sebab Bro Loq x cukup sorang lagi.. Masing2 dengan perancangan dan strategi masing2...

Tapi apekan daya, kita hanya mampu merancang, Allah saja yang menentukan... Segala plan yang dirancang x menjadi... Gara-gara berduyun2 warga KK9 yg mendaftar tempat awal pagi. Tempat untuk member x bleh chop, siape cepat die dapat.. hmm... lepas dapat panggilan tu, aku terus merempit dengan moto hebatku, 115Z terus ke KK9.. terus g daftar.. aleh2, tempat yang tinggal skit je.. saki baki je kat aku.. aku selak2 borang blok satu per satu. selak punye selak jumpe name Bro Loq n Mujahid Cinta. Dengan x pikir panjang, aku redah je satu bilik dengan diorang(dulu xnak, dah terdesak...) Alhamdulillah, dapatlah roomate yang satu kepale..

Aku berjalan dengan hati yang girang mencari bilik aku.. semakin tinggi tangga aku daki, naik lenguh da... Cari punye cari, bilik aku paling ujung, paling tinggi.. Ujong dunio.. Ponek den gini weh!!!.. Aku bg salam.. bukak pintu, terjonggok Mujahid Cinta yang tak berbaju berseluar menutp pusat sedg mengemas bilik.. aku pun melawat la bilik aku(barang x bawak lg).. Perasaan gumbira bertukar menjadi hangin satu badan sbbnya bilik ni, KIPAS ROSAK, LAMPU STUDY ROSAK, LAMPU BILIK 1 HILANG, PAPAN NOTIS HILANG, CEILING BOCOR... Ceeeeeeeiiiiiitttttt... Sape pilih bilik ni??? ni sume Bro Loq punye pasal...

Atas alasan tu, aku malas nak masuk kolej.. aku ulang alik dari umah ke UM.. rileks r minggu Add n Drop... geng2 aku ni mmg x beragak.. bertubi2 serangan di FB aku kate aku HOMESICK.. kuang asam btol.. Tak understanding btol la geng aku ni... aku pun bertubi membuat aduan. Hasilnya, segala kerosakan dah dibaiki.. Malam tu jugak aku masuk kolej.. dok umah pon boring... berbahagia la aku n Bro Loq n Mujahid Cinta di bilik kami yang sejuk membeku ni...

Tido sejuk wo... pasang 2 je kipas cam econs.. kalo 5 perghh!!! bleh mengigau tdo(tiada kaitan yang hidup mahupun yang meninggal dunia).. bangge wo.. sebelum ni bilik asyik kene kutuk.. tapi skang siap jadi chalet plak(ramai dtg menumpg tido)..

Tapi langit x selalunya cerah.... semalam lepas baik gym ngan Bro Loq.. Kipas buat hal lg... tambah plak kolej xde air... haish!! mane x mengirap... naseb aku sempat mandi.. Bro Loq n Mujahid Cinta la x mandi.. Busuk syiak.. hahaha... diorg mandi kat Faks Eko.. (cam pelarian plak)... bilik panas.. hati terbakar.. pergh!!!.. Bak kata Karam Singh Walia, "Terbakar rumah nampak asap, terbakar hati siape yang tahu..."

adoi.. ape pulak nak jadi lepas ni....





3 comments:

  1. macam syial,,aku mandi kot,,,,,,siap tibai sabun ko lg,,,hahahha

    ReplyDelete
  2. wah angin nampaknya safwan ibnu ishaq.
    ape lg ulang alik la um n rumah..hehe:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...