Lembah Ilmu

Mukaddimah

Muhasabah Diri

Asmaul Husna

Friday, August 7, 2009

Hari Interaksi PMIUM : Nur Kasih 09

Tanggal 14 Syaaban 1430 H bersamaan 5 Ogos 2009, PMI UM telah mengadakan program HARI INTERAKSI PMIUM: NUR KASIH. Program ini bertujuan sebagai perkenalan atau taaruf ahli keluarga besar PMIUM dengan ahli baru PMIUM. Program ini telah disambut baik dengan kehadiran Pengetua Kolej 4, Prof. Madya Salihin Baba, sebagai perasmi program tersebut. Ramai mahasiswa yang menghadiri program ini, lebih-lebih lagi, muslimat(tiga suku dewan penuh), muslimin(suku dewan je).

Dimulakan dengan ucapan pengarah projek Nur Kasih 09, Akhi Khairul Nizam yang penuh semangat. Selepas itu, ucapan Presiden PMIUM, Akhi Shazni Munir yang penuh makna. Perasmian dilakukan oleh Prof. Madya Salihin Baba. Program ini turut dimeriahkan dengan persembahan nasyid oleh kumpulan nasyid Feel Honey, sedang meningkat naik di arena nasyid underground. Program ini juga turut diserikan dengan persembahan multimedia PMIUM dan Team Elit Muslim.

Seterusnya, program ini, diteruskan dengan sesi soal jawab bersama pimpinan PMIUM. Banyak soalan-soalan pedas mengenai PMIUM diajukan oleh responden. Namun, pimpinan PMIUM mampu menjawab dengan tenang dan jelas. Program ini diakhiri dengan bacaan Doa Wehdah yang diketuai oleh Akhi Syazni Munir. Semangat sebagai pejuang terus membara sewaktu membaca doa itu. Progarm tamat jam 11.20mlm.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...