Lembah Ilmu

Mukaddimah

Muhasabah Diri

Asmaul Husna

Sunday, July 19, 2009

Peristiwa Mi Sedap

Aku tersentap dari lamunanku. Aku terlihat senior aku sedang membawa bekas lalu diisinya air panas dari water cooler yang terletak lebih kurang beberapa meter dari pintu bilikku. Aku pun tegurlah, “Xkan Maggi je, bang.” Die pun tersenyum lalu menjawab, “Saving la.” Poof!

Wei, Ali, mane ko letak gunting? Aku tanye.
Ape, Boh. Tu kat atas tu. Ali menjawab.
Hah! Ari nie tugas aku, bukak perencah. Ali dah masak air panas. Ammar, tukang gaul. Hang, hafiz ngan kden relaks ari ni. Biar Min yang basuh. Aku memberi keterangan.
Oit! Await aku yang basuh? Min x pueh ati
Hah, Hang ni pemalas , ni aku nak marah ni! Ahhhh!. Ali mengamuk sepenuh hati.
Nah! amik je! Hiah.. Ali bertindak buas kat Min.
Hiik, Yeek! Min plak bajet comel.
Heeeeeeeeee.. Hang ni bajet gila, Min! Kden n Ammar bersatu ngutuk Min.
Weh, Ammar, cepatlah gaul. Perintah aku.
Panas lah, hang sabaqla ckit, Ammar memberi reaksi.
Berapa bungkus arini? Hafiz yang tengah khusyuk men psp, tibe2 bertanya.
7 bungkus, jawab Ali dengan bongkak.
Hah, mai makan! Efun, hang ni tak abes2 la ngan DotA hang tu, Mai makan! Ammar jemput makan.

Tibe-tibe…

Assalamualaikum, Munzir memberi salam.
Zir… Die dah tension study la tu, baru die datang sini. Ali memberi respon
Hehe, mane ade. Psp mane? Munzir tercari-cari psp.
Tu kat atas katil. Hafiz menunjukkan arah.
Hah, mai makan dulu, sat g bru men. Ammar menjemput Munzir makan.
Sedap siot. Aku memberi komen
Tambah lada, lagi sedap. Ali bajet cam chef.
Meh, bagi kat aku lada, Hafiz nak test.
Tutu..tutu..tutu.. tepon canggih kden berbunyi
Hah! Kitorang response serentak.
Aisya Humaira mesej la tu. Ammar n aku mengusik.
Hai, Aisya Humaira, cam tu pulak. Munzir menambah.
Hang senyamlah Munzir, Kden tersipu-sipu.
Die mesej pa kat hang? Min jadi busybody.
Hang sibok nak tau wat pa, Min. jagalah yen hang tu. Ali memberi pandangan.
Nak wat pa yen, amalina la. Min bajet playboy plak.
Hi. Bajet! Efun n Ali memberi respon.
Hang, Ali, nak kata kat orang. Hang tu, Kak Long. Min dah start tak pueh ati balik.
Makanlah! aku meredakan keadaan.
Erkk! Alhamdulillah!
Min, g basuh, jangan malas, Ali mengarah.
Ye la. Jawab Min

Selang beberapa saat..

Tok!tok! seseorang mengetuk pintu.
Hehe, Starrrr. Wiwiwi, dah abes study doh. Ali menyambut tetamunya.
Weh, mana ada, aku wat homework je. Starr menjawab.
Wih, wat homework doh, Efun menambah.
Hmm. Star redha.
Kden… kden…kden… Ali menyahut dengan nada manja.
Ape! Hish, aku rimas tol r ngan Ali nie. Kden rasa rimas.
Hargh! Aku geletek hang.. Ali menerkam kden.
ARHAHAHAHAHA. Kden meronta-ronta kerana digeletek dengan kejam.
Hah! Rakam. Hafiz merakam aksi itu dengan tepon sony ericssonnya.
ARHAHAHAHAHA. Tolong! Tooooolong! Kden merintih.
Arrhh.. Tak da. Takda aku nak tolong hang! Ali menjawab.
Ammar! Ammar! Kden minta tolong kat Ammar.
Hoit!! Jerit Ammar dengan pinch yang tinggi.
Ammar, hang nak kena ka lepas nie. Ugut Ali.
Tam(bukan nama sebenar), tangkap Ammar, perintah Ali.
Tam pun menjalankan perintah.
Cekam(bukan nama sebenar) cepatlah. Hafiz menjawab.
Hehehehe. Ammar.. Ammar.. Ammar.. Ali memanggil dengan nada manja.
AHHHHHHHHHHHH.. jerit Ammar dengan nada yang sangat tinggi.
Hoit.. Binget telinga aku. Aku memberi respon.
Dah. Dah. Dah.. Kate tadi nak tengok movie. Jom la. Au meredakan keadaan.
Movie ape weh? Munzir bertanya.
4bia. Efun menjawab.
Hah! Jom tengok movie..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...