Lembah Ilmu

Mukaddimah

Muhasabah Diri

Asmaul Husna

Tuesday, June 2, 2009

Refleksi

Assalamualaikum sahabat sekalian…


Alhamdulillah.. bersyukur kita kehadrat Allah SWT di atas limpah nikmat dan kurniaNya kerana masih memberikan peluang untuk bernafas dan menjalankan tanggungjawab sebagai khalifahNya. Seinfiniti rasa syukur kerana saya masih diberikan bagi peluang bagi mengisi masa terluang ini untuk meneruskan lembaran dakwah ini melalui metodologi ini.


Perkongsian pendapat, pengalaman, atau cadangan boleh kita kongsikan bersama. Oleh itu, saya mengharapkan perkongsian dua hala antara saya dan sahabat sekalian. Saya mengharapakan perkongsian dua hala ini mampu memuhasabahkan diri kita masing-maisng.


Sahabat sekalian…

Cinta itu sememangnya indah. Setiap ciptaan Allah itu mempunyai perasaan cinta. Cinta itu pengubat. Cinta itu pemusnah. Kita sebagai seorang remaja sememangnya tidak lari daripada cinta. Pada usia inilah nafsu kita membuak-buak untuk mencari cinta. Mencari cinta yang hakiki. Pemasalahnya sekarang… CINTAKU PADA SIAPA??? Periksa iman kita sebelum kita menilai lebih jauh.

Sememangnya aku pernah nyaris tersesat dalam mencari cinta. Cinta menyebabkan aku leka. Cinta menyebabkan aku terpedaya. Cinta menyebabkan aku hilang rasa malu. Segala musnah kerana cinta. BENARKAH COUPLE ITU HALAL, TAPI DATING ITU HARAM??? Hebat btol, mane die blaja…


Sama-sama kita menilai…

2 comments:

  1. my opinion bout CINTA :
    - antara lelaki n perempuan bukan muhrim (couple):
    mmg best tapi melalaikn, sronok rse dhargai tp sbenarnya mnambah parah sakit jiwa, snggup korbankan semua dgn alasan syg selamanya pdahal x mmbawa sbarang mkna pd dri. sbb pe rse best? sbb bkawan dgn syaitan laknatullah yg suka mghasut utk cintakan dunia. padahal hidup ni x lari dari beribadah kpdNya. kalo asyik ingt pd 'si dia', bila nk ingat Allah n jalankan tgungjwb kte sbg khalifahNya? lagipown, + dosa sbb wat maksiat. lainlah klo dah ada ikatan yg sah disisi Islam.

    -antara Allah :
    x dinafi sukar dicari. tp mcm ni lah nmenye cinta hakiki. buat apa saja x kan trasa kpenatan. korbankan segalanya x kan trasa khilangan. sbb kita yakin Allah akn balas dgn seswatu yg lbey baek. cintaNya yg wajib kta dambakan. cintaNya yg wajib kta harapkan. kalo hidup kat dunia tanpa kasihNya, tersangat rugilah kte.. (nauzubillah) kejar cintanya. sesungguhnya solatku, amalku, hidupku, matiku kerna Allah yg 1. moga kte x diuji dgn bnd2 mcm ni..
    p/s: -atas nama cinta (UNIC)- seswai utk isu ni.

    ReplyDelete
  2. huhu
    ber-blog ye skang
    bgs
    pesanan utk ak jgk
    (9:24)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...